En julsummering

Julafton flöt på som det brukar, MASSOR med mat (alldeles för mkt). Jag kan ha gått upp ca 3 kg utan att överdriva. Det var roligt att träffa mormor och morfar som alltid är lika glada. Morfar avslöjade vad jag skulle få i julklapp redan under julefrokosten (som man kallar det i Danmark). Vi pratade om en schal som mormor skulle sticka till mig och morfar kläcker "men det har hon ju redan fått"  trots att julklappsutdelningen inte varit.


 
Finaste morfar                                          Lillebror och jag (är jag verkligen så kort)

Jag fick för första gången i hela mitt liv ALLT jag önskade mig. Två duntäcke, vita påslakan, vita badhanddukar, Gucci parfym, svarta strumpor (plus att jag fick lite annat också). Väldigt vuxna presenter som Joel så fint uttryckte det. Hade inte riktigt tänkt så innan han påpekade detta, nästa år får jag väl önska mig ett Nintendo Wii eller ngt.. Hrm.


För att kompensera min ålderdom och vuxna julklappar spelades Guitar Hero på högsta volym i vardagsrummet med hela släkten som åskådare. Såklart skulle både bas, trumset och mick dras fram. Morfar frågade om mina kusiner köpte "de skitet på rea?" Haha. Som ensam tjej var ju micken och därmed sången en given position för mig. Morfar var mäkta imponerad och sa att det var ju en väldigt så överväldigande trio och att vi alla måste brås på honom, speciellt sångaren, inte visste han att jag var så duktig på att sjunga.. haha kanske dags att skaffa hörapparat till gubben. Vi tvingade även mamma att sjunga, men det gick sådär och hon skyllde på att texten var för liten på tv:n.

 
Jag = sångfågel                                       Guitar Hero             


Kvällen skulle egentligen avslutas med midnattsmässa i Södervidingekyrka och ett besök på Eriks grav. Men så blev icke fallet utan det blev istället Malmömonopol hemma hos Ståhls fram åt småtimmarna. Det var mycket trevligt och vi var alla (eller iaf jag och Marie) rätt så runda under fötterna när det var dags att dra sig hemåt.


Idag är det juldag vilket betyder BIG UTGÅNG och julklappslek hemma hos Carro i Malmö, veeeery nice... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0