Kanske BÄSTA dagen på året!

Det började imorse med mys-fika på kontoret, sedan bar det av till stadsmuseet för lunchmöte och jultallik, fick en present av våra samarbetspartner i form av en mortel (som jag kommer att använda om typ 20 år...men fin var den). Därefter åkte jag och festkommittén till systembolaget och bunkrade upp inför morgondagens julfest. Det blev såklart både glögg, massa öl, bag in boxar och snaps. Jag tyckte att de vi köpte skulle bli snålt och försökte därför få övriga att handla mer hela tiden. Jag lyckades till viss del men jag är fortfarande rätt rädd för att drickat ska ta slut. Nu kommer jag väl blir kallad suputen här på kontoret (fast det är säkert dagens sanning).
När vi kom tillbaka var det dags för eftermiddagsfika i form av tårta och Riga balsam, en lettisk likör som smakar typ som gamle dansk eller värre. Skulle tydligen vara bra för både det ena och de andra, typ skoskav, feber och halsont. Det spelade egentligen ingen roll vad man hade för krämpor Riga balsam botar det!
Sedan åkte jag och chefen iväg för att köpa nya mobiltelefoner. Övriga i gänget valde en enkel modell (ni vet hur damer i 50 årsåldern är) "jag vill ha en bra telefon att ringa på, inget onödigt trams" Jag däremot som är tuff och modern måste ha något som matchar min personlighet, vilket jag faktiskt fick! Den kostade lite mer än alla andras såklart, men "det var jag värd"... Innan mobilinköpte hade jag och chefen ett litet samtal om min lön, vilket gjorde att jag fick LÖNEFÖRHÖJNING med 2500:- (nu ska det shoppas) och fina ord om hur duktig jag var... Weeeeiii!!!


Nu ska jag typ springa hem, för att jag bjudit hem en MAN (en såkallad dejt). Jag måste nämligen STÄDA, något jag inte han med att göra igår eftersom jag hängde hemma hos Emelie hela kvällen och planerade personalfesten, festfixare som jag är! (det är mkt nu). Vi ska äta pepparkakor och kolla på film, lagom soft. Problemet är bara att jag går på GI och äter inte pepparkakor PLUS att jag inte har en DVD. Får väl göra något annat...hehe   

Kommentarer
Postat av: Emelie

HEHHEE:.. dagen hade kanske blivit ÄNNU bättre om du gått till Highlander Inn :) :)





döööör sara!

2008-12-18 @ 11:02:56
URL: http://mlie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ärligt, jag skulle gjort det.. hehe

2008-12-19 @ 10:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0