Lussekatter och BUBBLA tequila

Efter en helg i Stockholm sitter jag åter på min kammare i sweet Norrköping. Jag märkte i helgen att jag börjat bli lite Norrköpings patriotisk. De trodde jag aldrig, Skånepatriot har jag alltid varit men Norrköping!? Hrm.. Är det dags att flytta snart eller?
Stockholm är trevligt, men inte en lördag mitt i stan tillsammans med 10 000 andra snobbiga stockholmare som alla verkar tro att just DE är jordens mittpunkt. Slungar sina kassar och använder armbågarna istället för vänliga ord. Tacka vet jag lannet, (Norrköping då.. =)


På Annas fest var det jultema och därför bjöds det på lussekatter, glögg, pepparkakor och köttbullar. Det var mkt nice men tyvärr föll GI-dieten något. Emelie gjorde kvällens tabbe genom att köpa matlagningsvin istället för vanligt..hahaha men även de fyllde sitt syfte.

 


I inflyttningspresent fick Anna och Gustav en infravärmare som tydligen även kunde ge solbränna (ellerhur). Men detta tog jag och Emelie fasta vid, se bild. Lagom svedda i skinnet begav vi oss sedan ut i natten i jakt efter lycka och framgång hos det motsatta könet. Det började väl sådär redan i kön in till Marie Levieu där vakterna gladeligen berättade att jag och Emelie var kvällens jobbigaste gäster ..och vi som bara var oss själva. Hur skulle nu detta gå..??!


Emelie tyckte jag var lite stel på dansgolvet och gjorde tappra försök att få mig släppa loss genom att försöka få mig att tro vi var på fjortischarterresa till typ Magaluf, När hon insåg att detta inte fungerade så bra, gick vi till baren och hon (utan att rådfråga mig) beställde in DUBBLA tequila till oss båda. Vet inte om detta hjälpte men vi dansade iaf, dansade tills svetten lackade faktiskt. Det var som att dansa i en bastu och man fick trots allt lite utomlandskänsla, tror dock inte det var Emelies förtjänst utan mer brist på luftkonditionering/ventilation.


Emelie hookade upp med en 30-årig skåning (såklart) och jag gjorde likaså (förutom skåning och 30 år) Vi lyckades därmed med kvällens uppdrag, Grattis till oss båda! Kanske var det för att jag pratade så mycket OCH bra Stockholmska som imponerade på killarna =)


Kommentarer
Postat av: Emelie

hahaha... förutom skåning och 30... hahahahhaa.

snygg omskrivning där sara!



fan vad gammalt 30 låter förresten.

2008-12-07 @ 21:48:57
URL: http://mlie.blogg.se/
Postat av: sara

Ja, och inte tala om 40!! haha

2008-12-07 @ 22:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0