På dejt med UFOkille

Jag måste berätta om en dejt jag var på för några månader sedan.


Innan jag ens stigit in i lägenheten anade jag oråd. Det luktade unket och den lilla, lilla lägenheten var belamrad med prylar och möbler från golv till tak. Han berättade att han hade en katt som hette Rocky och försökte locka fram Rocky, men ingen katt syntes till. Skygg katt tänkte jag.


Han hade tidigare berättat att han gillade dokumentärer, men inte berättat vilken typ av dokumentärer. "man brukar skrämma bort tjejer när man berättar det" hade han sagt. Men jag var nyfiken och tjatade på honom att berätta och tillsist gjorde han det genom att peka på en plansch på ett UFO (som trängdes på väggen tillsammans med andra planscher med diverse utvikningsbrudar från Slitz). Därefter hade han världens längsta utläggning om UFO, jordens undergång, hemliga militära uppdrag, spöken etc. Jag satt mest chockad och ifrågasatte hans resonemang lite då och då men kände väl att det inte var så stor idé att få honom på andra tankar, han var VÄLDIGT övertygad och trodde starkt på detta fenomen.
Det kom helt plötsligt konstiga ljud från garderoben, jag var tvungen att skoja till det med att fråga om det var hans hemliga Alien som bodde där inne. Skämtet uppskattades inte och ut kom istället Rocky, en tjock bondkatt.


Nåväl tänkte jag, nu kan det ju inte bli värre. Han skulle bjuda på toast och började plocka fram ingredienser och plast tallrikar, plast bestick, glas.. ja ALLT i ENGÅNGS! Jag frågade såklart varför. Varav han svarade att det var p.g.a. lathet (så att han slapp diska) och att han alltid åt på engångs. Att det däremot skadade miljön, hade han inte tänkt så mkt på.

Han berättade att han älskade smör och brukar "krydda" med smör. YES, tänkte jag, äntligen en kille som vet hur man lagar mat och jag som ändå behöver gå upp ett par kilogram (inte). Då och då fick även Rocky sig en smakbit släng ner till sig på golvet och vänliga ord i form av. "ja, ta den då" "smakar det gott lilla Rocky??" "ja, du gillar ost ja.." o.s.v. allt med bebisröst. 


Toasten smakade sådär, men av ren artighet åt jag faktiskt upp den (jag var ju trots allt hungrig) Vi satte oss i hans uppblåsbara soffa med leopardfilt över (ja, du läste rätt). Rocky hade gjort lite hål i filten, men han tyckte att det inte gjorde så mycket, han hade ju faktiskt haft soffan i hela sju år, så det var inte så konstigt att filten var lite trasig.

Han hade en gigantisk tomatplanta i fönstret, så stor att man inte kunde se ut. Han berättade att i år hade han fått tre tomater och som han alla själv pollinerat med hjälp av tops..?? Jag frågade inte mer...


Vi kollade på "hål i väggen" (eller vad det heter) samtidigt som jag typ en gång i minuten tänkte att NU måste jag nog gå hem. När jag väl kläckte ur mig detta (då hade jag varit hos honom ca 1,5 h) sa han att jag gärna fick sova över om jag ville.. AAAaa..skulle inte tro det.. haha (men det sa jag ju såklart inte, utan tackade istället vänligt för mig och gick hem).


Pustade ut över att fortfarande vara i liv, märkligare kille har jag knappast träffat. Han visste iaf hur man på bästa sätt skrämmer iväg tjejer! (nu ska jag bara lura Emelie att träffa honom också.. haha) 
 
 
UFO + utvikningsbrud = sant

Kommentarer
Postat av: Emelie

hahahhaa.... jag DÖR.....

fan du borde gå¨på fler märkliga dejter för att underhålla dina bloggläsare =)

2008-12-09 @ 19:29:08
URL: http://mlie.blogg.se/
Postat av: Emelie

alltså, det är fan lika roligt andra gången man läser det,

favoritstycket är; Det kom helt plötsligt konstiga ljud från garderoben, jag var tvungen att skoja till det med att fråga om det var hans hemliga Alien som bodde där inne.

HAHAHAH.



Bubblare:

Han hade en gigantisk tomatplanta i fönstret, så stor att man inte kunde se ut. Han berättade att i år hade han fått tre tomater och som han alla själv pollinerat med hjälp av tops..?? Jag frågade inte mer... <--- Jag fattar verkligen ingenting =)



ehehehe.

2008-12-10 @ 13:49:58
URL: http://mlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0