SKÅNE HERE I AM

Lördagen bestod av packning, fika på stan med Emelie och Therese, (spana in min lussekatt som ser ut som någonting helt annat) städning av lägenheten samt en låååång bilresa med Magnus till Skåne. Emelie försökte på olika sätt att få mig att ge ut min nyckel så att hon skulle kunna få använda min lägenhet till både de ena och de andra ..det funkade inte.
Så nu får mina växter (och min plast orkideé) klara sig utan vatten i nästan tre veckor (ungefär så länge de brukar vara utan vatten faktiskt). Det blev såklart ett sorgligt och hastigt farväl av min kära Emelie, hur ska vi klara oss utan varandra såhär länge..?


Bilresan gick bra och trots att väglaget var kass, körde Magnus med gott mod. Problemet var att jag skulle vara på fest hos Hellman klockan sju i Malmö och detta skulle inte alls hinnas med eftersom jag skulle vara tvungen att ta tåget från Hässleholm till Malmö (Magnus skulle till Österlen). Lite gnäll, tandgnissel, bitterhet och uppvisande av tuttar gjorde att Magnus tillsist körde mig hela vägen till Malmö. Vilken kille, en riktig hjälte! Han räddade min kväll och jag är skyldig honom en riktig björntjänst...


Framme i Malmö och väl på festen blev det ett kärt återseende av goa gamla vänner. Det blev en riktigt lyckad kväll som avslutades med en UNGERSKkorv, räksallad och mos, precis som det ska vara! Träffade människor jag inte träffat på säkert tio år, konstiga möten.


Vaknade upp imorse i IP:s bed tillsammans med IP själv och Saffran (en riktig donna till katt som IP just nu passar). Soffan hade blivit förvisad till soffan! Sedan blev det mannagrynsgröt, mackor och mys framför televisionen, Lilla Huset på Prärien var precis slut till både Soffan och IP:s stora förtret, jag tackade gud.


Soffan den stackaren begav sig till Lund för att jobba medan jag och IP drog ett varv på stan. Jag ville egentligen käka en RIKTIG blattekebab (vet att man inte får skriva så) men det fick bli wok istället. Nu har jag köpt en julklapp!   


Lilla Huset på Prärien, på DANSKA dessutom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0