Betyg 8 av 10

Nu har jag varit på Marcus födelsedagsfika och spettkakan blivit uppskuren (gick bra utan speciell "spettkakssåg") förtärd och bedömd. Merparten av kalasets fikagäster var positiva och den fick t.o.m. betyg 8 av 10 av EN person. Tror dock inte att någon tog spettkaka två gånger. Kan ju undra vad det berodde på? Den smakade precis som en spettkaka ska smaka, torr, söt och lite äggsmak, typ. Det bjöds även på andra delikatesser men spettkakan väckte helt klart mest uppståndelse, där den stod i all sin prakt direkt importerad från ESLÖV. Det var faktiskt lite festligt att hämta ut den på POSTEN, har sällan hämtat ut/beställt en så egendomlig sak - ett helt under att den klarat transporten så bra! Dagens ros går då alltså till posten och till Marcus då förstås - för en trevlig fika!  


Jag har nog aldrig varit mer stolt över att vara Skåning. Eeh




Spettkaka on the road. (Ja... jag kör i fel färdriktning)

Kommentarer
Postat av: Marcus

Svårt att konkurera med förstklassigt himmabakt. Fortsätta hålla det skånska huvudet högt, spättekakan uppskattades enormt av värden i alla fall. Ska bjuda släkten på den idag.

2009-04-26 @ 13:49:03
URL: http://kanonerz.blogspot.com/
Postat av: mange

Posten kan aldrig få nog med beröm: Jag säger som Gustav Svensson i "Svensson Svensson": "Posten vi finns där människor finns."

2009-04-27 @ 14:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0