Sport + kaffe = spettkaka?

Okej det är lunch (iaf när jag började skriva detta) jag har ätit sushi och är sjukt nöjd trots att det känns som de är höst i luften och jag blivit tvungen att dra på mig både vinterjacka OCH vantar. Men det är iaf inte lika kallt som det var igårkväll när jag och Henrik kollade IFK-GIF på "halvnya" Parken. Det var SEVINEkallt trots att vi fått förstklassiga sittunderlag att sitta på. Henrik hade t.o.m. övervägt långkalsonger och det hade faktiskt inte varit en så dum idé, trots att jag skrattade hjärtligt när han berättade. Henrik hade tagit med sig kaffe i termos OCH ballerinakex, jag var MYCKET imponerad! =)

Imponerad var jag även av IFK:s spel till en början - det matchade nästan den nästan färdiga arenan, men ju längre in vi kom i matchen ju sämre gick det också för IFK. Matchen slutade till sist med 2-2. Tror att pappa blivit mycket stolt över sin dotter om han vetat att jag var och såg Sundsvall spela, kanske inte lika glad över att jag håller på IFK (hur jag nu egentligen kan göra det eftersom de suger). Jaja. Jag var även imponerad av IFK:s hejaklack som stod bara några meter bort och förde ett jävla liv, bra drag - precis som det ska vara! Inte lika imponerad av grabbarna bakom som då och då uttryckte sin ilska eller kärlek till spelarna. Haha.. alltid lika roligt att lyssna på äkta norrköpingsbor och deras åsikter.   


Ikväll är det keramik på schemat och som jag har längtat efter denna dag! Det ska bli super roligt, både att få utlopp för lite instängd kreativitet och även för att få träffa mina söta keramikkompisar. Funderar på vad jag ska skapa idag, någon som har ngt bra förslag? Jag har redan gjort det mesta, tallrikar, koppar, vas, skålar. etc. Är ju ett par personer som fyller år framöver och som man kanske borde göra något imponerande till. =)


Apropå födelsedagar så fyller KanonerzMarcus 30 på torsdag och ska ha en liten kalasbjudning. Alla vet vi ju vad det innebär att fylla 30 - man är gammal, det är stort, det är jämnt, nästan som en högtid och bör egentligen firas i dagarna 30 eller åtminstone TRE! För er som är skåningar vet även vad detta betyder?! Iaf om man är patriot som jag. Det betyder SPETTEKAKA!!!  


...Gissa om det var svårt att få tag på här uppe i norr?! men har nog fixat det nu, hoppas! Måste man förresten ha en speciell såg? Alltså en sådan där bågfil (fast snyggare i typ nysilver eller silver) - en sådan hade min gammelmormor och morfar, dö niiice. =)       

     

Till er som kommer på torsdag - Glöm inte att Spiddekauga bara blir godare ju mer man äter av den! (hehe) och egentligen ska man väl inte ha någonting till mer än starkt kaffe, men vi ska iaf ha vaniljglass (hemmagjord av Emelie och Michelle).


"Den smälter 'gött' ihop med kaffe i munnen"
som min morfar hade sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0