Livskris eller lurad av livet?

Idag hade jag en mindre livskris  - eller jobbkris rättare sagt. Efter fem dagars underbar ledighet var det så tillbaka till samma sura kaffe och samma tjatiga TANTER. Jag har sällan varit så trött på mitt jobb som jag var idag. Mina kollegor (merparten medelålders till äldre damer) har hela dagen enbart pratar om påskhelgens förtjusande förnimmelser såsom: det soliga vädret (SÅKLART), trevliga påskrecept, trädgårdsskötsel, söta barnbarn, KRASSE etc. idag var jag inte så sugen på att prata om trädgårdsskötsel, söta barnbarn, recept och annat trams som medelålders tanter går igång på. Jag har fan stått ut länge, men idag pallade jag inte. Imorgon kommer jag säkert att stå ut och skratta med igen, så som jag alltid gör. Ställa tänkvärda frågor och verka genuint intresserad av deras prat. MEN INTE IDAG.


Idag ville jag umgås med människor i min egen ålder, pratat om saker som intresserar och betyder något för mig och diskutera saker som är aktuella i mitt liv. (missförstå mig rätt, jag KAN umgås med gamlingar och jag är bra på det, men bara inte idag).  Idag ville jag bara berätta om min högs oseriösa påskhelg som jag spenderat tillsammans med vänner, vin och korvgrillning. Inte en släktmiddag, barnbarn, trädgårdsplantering så långt ögat nådde (inte för att det är ngt fel på min familj/släkt). Jag ville berätta om i lördags när jag drack ETT glas rödvin, blev salongsberusad och gick med kjolen ovanför rumpan hela vägen till grillfesten. Jag ville berätta om sköna promenader, intressanta diskussioner om framtida vägar och jobbmöjligheter, drömmar och relationer. Om grillpremiären som slutade med förstörda grillbestick och bränd lax. Om alla bratvurstar jag och Hanna klämde i oss i Stockholm. Vackra soliga Stockholm som bjöd på en skön cykeltur iförd endast kjol och linne till närbelägen sjö, lyxmiddag och rosévin i strålande solsken. Fräknar, män och nybakade scones. TP med livlinor och om besöket i den perfekta lägenheten hos det perfekta och tråkigt nöjda paret. Fika i solen, om mellanöl och korvgrillning i parken, bra fotografering och mys med yngling, (sorry Toby). Men jag berättade inget av det - jag orkade inte så jag läste NT istället. NORRKÖPINGS jäva TIDNINGAR och surade.


Jag gick hem på lunchen, åt sallad från gårdagen och somnade. Vaknade till slutmelodin till "Våra värsta år" och insåg att jag borde gått tillbaka till jobbet för ett bra tag sedan. Surade lite till. Jobbade sedan, faktiskt hela eftermiddagen och gick sedan till gymmet för att träna (det var verkligen dags). Därefter är allt ett minne blott - som om jag aldrig varit sur, allt var glömt och inga bekymmer fanns. All ondska som purt inom mig hela dagen dog på en sekund och fram tittade så äntligen solen inom mig och himlen som jag visste fanns hittade jag där någonstans i omklädningsrummet. Lurad av livet?  - Jag som trodde jag hade livskris, men så behövde jag bara träna lite.


Nu tänkte jag faktiskt jobba lite, men det gör inte så mycket för jag tycker ju trots allt om mitt jobb, hur tjatiga mina kollegor än må vara.


Imorgon är det musikquiz på munken och jag Å Emelie kommer spö Kanonerz så det smäller om det eftersom vi tränat inför detta så sjukt mycket. Eehh.. ja, typ. (Om man spelar självsäker så blir ens motståndare nervösa och kan inte koncentrera sig på uppgiften. Djupa urringning på det, så är grabbarna chanslösa sen..) Men först ska jag på föreläsning och mingel med tema -sociala medier, det ska bli mycket intressant så sedan kommer jag kunna jag berätta allt för er om hur ni ska marknadsföra er verksamhet/företag genom dagens sociala medier. Jojo..


Ok, time to work


Kommentarer
Postat av: toby

yngling my ass, tror nog att du vart bitter för att du börjar inse att du snart är där de "gamla" människorna är. - Knaaaak! Vad var det? var nog 30-strecket som närmade sig :O



;) puss på dig

2009-04-15 @ 12:13:36
URL: http://tobias.funderar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0