Ingen påsk utan ägglikör?

Idag stod det ett påskägg på mitt skrivbord fylld med enbart LYX-choklad. Vilken fantastisk start på dagen! Det finns någon som vet vad jag gillar OCH tycker att jag var värd det också. Sådana personer gillar jag!

Nu har jag ätit ett par bitar och känner mig nöjd trots att jag över natten gått och blivit förkyld och det känns som att jag ska bli sjuk igen.. hm. Inte så lägligt med tanke på den lite längre påskledigheten som närmar sig. Jag tänker spendera min ledighet i Norrköping och i Stockholm. Samt en tur till FINSPÅNG där jag ska följa med Emelie till hennes farmor och farfar för att äta påskmiddag. Det ska bli mycket trevligt. Emelie har lovat att vara tolk "för annars så förstår man ju inte" hade hennes farfar sagt. Haha. Sedan blir det även hemmagjord påskmiddag med vänner .

Tror inte jag har någon speciell påsktradion (förutom att äta så mkt godis som möjligt traditionen dårå) Borde kanske införa något!? Kanske dricka massa ägglikör? Det har jag aldrig förknippat med påsk - men det är väl aldrig försent för att börja. Varför har jag inte tänkt på det som påsktradition tidigare!? Annars så pratas det ju om att detta ska bli en vit helg... Hmm, ja vi får väl se.


Jag hoppas iaf på lika bra väder som förra helgen då vi låg i parken och hade pick nick. Det var Suuper Niiice =)  (för er som inte redan förstått det så är suuper niice med stockholmskdialekt mitt nya inneord).





Se så glad jag är för att få vara på pick nick

Mina skor "in action"


Oskar försöker imponera genom att läsa - funkade sådär

Bara foliet som saknas

Emelies bästa pose.. hehe =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0