Snatteri på stan

Idag jobbar jag 1/3 av dagen - inte ens det =) Tar bussen till sommarparadiset Västervik om en timme. Kommer antagligen, enligt Emelie, att figurera en HEL DEL snygga seglarkillar i Västervik, vilka vi såklart kommer att ragga på och försöka få oss en seglats med(?). Jag har dock inte allt för höga förhoppningar över detta, även om en tur på sjön inte hade varit helt fel.


Inför denna tripp kom jag och Emelie på att vi behöver en luftmadrass. Som tur är har hon en dubbel (såklart) men som saknar plopp (ja, eller vad man nu kallar det). Det fick jag erfara när jag hade besök av mina kära Skånetjejer och det slutade med att MalleMelon fick ligga i min hårda tvåmanssoffa som jag tror egentligen är gjord för EN person.     


Vi drog ut på stan på jakt efter en "plopp". Det visade sig att det inte gick att köpa bara en plopp utan då hade vi varit tvungna att köpa en helt ny madrass. Ingen av oss var speciellt sugna på detta. Det fanns alltså bara en sak att göra (OBS detta var INTE min idé).


Emelie: Vi måste sno en "plopp"

Sara: Ja, det måste vi göra

Emelie: Du får göra det

Sara: Nä, det är din madrass


Det slutade med att vi stod på XX (populär sportbutik) ca 15 minuter och försökte få upp en kartong med en madrass i som vi trodde skulle ha samma "plopp" som vi behövde. Vi hade tur. I kartongen fanns vad vi sökte och snabbt smugglades den lilla ploppen ner i fickan. Emelie började oroa sig för övervakningskameror och jag undersökte taket, det verkade vara lugnt. Snabbt smög vi ut, lyckliga för att inte ha blivit påkomna och lyckliga över den nya "ploppen" som brände i fickan.


Det bör tilläggas att detta är inget vi gör till vardags och kommer förhoppningsvis aldrig att hända igen. Vår kriminella karriär börjar och slutar här.  


Emelie: Stakars den lilla familjen som är och campar i skogen och inser att det saknas en "plopp"

Sara: Åhhh.. fy vad hemskt. Kan ju hoppas det är ett nyförälskat par!

Emelie: Hehehe

Sara: Hehehe


Kommentarer
Postat av: R-m

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMMELIEEEEEEEEEE!!!! Du kunde låtit Sara tagit hand om detta ..........Fy på Er kunde blitt jättedyrt för er båda...De e stenhårda för snatteri idag........

2009-04-30 @ 12:58:06
Postat av: Dotter Emelie

Det hade nog varit bättre om jag begått det hemska brottet själv - pga min ringa ålder kanske jag bara döms till ungdomsfängelse...

2009-04-30 @ 17:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0