VÅGA VARA TANT - It´s a good thing!

Alltså det här med att få sin blogg kapad var ju något nytt. Hämnden är ljuv EMELIE!!!


Men jag måste ju faktiskt få försvara mig.


I vanliga fall går jag runt och tror att jag är ung och fresch trots att jag närmar mig 30 strecket och när jag jämför mig med mina vänner som mjölkar barn och bor i villa ute på landet känner jag mig alltid det! När jag sedan umgås med personer som är mycket yngre än vad jag är och de börjar slänga sig med fräsiga uttryck som MILF och LOL (ja, jag har faktiskt precis lärt mig den - jag erkänner) DÅ inser jag att jag nog inte är så jävla ung trots allt. Verkligheten slår mig liksom på käften!


Men samtidigt så rör det inte mig i ryggen, det är jävligt gött att bli gammal - ett sant nöje! Man blir både säkrare och vågar tycka och tänka mer öppet. Man bygger upp en integritet och självkänsla som gör att man GÖR som man själv tycker och struntar i vad andra anser om det. Tjusningen med att bli äldre är också att man kan bestämma när man vill vara barnslig och inte. Man vågare vara nördig/pinsam. Yada, yada... Jaa.. ni fattar!? 

  

Så jag är faktiskt stolt över att "vara" tant eller precis som IP uttryckte det - VÅGAR vara tant! Det är coolt.. =)



Fler tydliga tanttecken:

  • Vill börja lyssna på P1 (men inte riktigt nått ända fram)  
  • Har tantskrik
  • Säger till ynglingar att skärpa sig eller att de ska vara tysta vid tillfälle när det behövs
  • Kallar ungdomar ynglingar
  • Samlar på loppismöbler och gillar att ordna och röja i mina samlingar av allehanda fina ting
  • Har Alzheimers light

  • Vaknar tidigt på helgen och gillar att ta en tupplur på eftermiddagarna



Tecken på att jag fortfarande är ungdom:

  • Har INTE börjat få gråa hår, vilket en viss 23 årig EMELIE nyligen hittat på sitt huvud
  • Har inte som standard fras: hörde nog att han var en såndär hårdrockare" och kallar inte alla invandrare för "svartingar" och tror att alla stjäl/snyltar på socialen
  • Har inte börjat sticka/virka
  • Bakar inte hårda kakor (sju sorters kakor)
  • Har ingen katt (även om jag kanske velat)
  • Prenumererar inte på ICA-kuriren (det kommer jag nog aldrig göra)
  • Aldrig gillat korsord
  • Tycker inte att ungdomar per definition är ligister och att jeans är till för lösaktiga flickor
  • Jag har inte kortklippt frisyr med lätt permanent, "för volym".
  • Jag har inte kraftiga strumpor och rejäla skor och handväskan i ett stadigt grepp som den engelska drottningen.
  • Hade jag varit heltidsrökare så hade jag INTE förvarat tändaren I cigarettpaketet (det finns typ inget tantigare -även om det säkert är jätte praktiskt).
  • Och jag gillar INTE bridgeblandning (betyder att Henrik är mer pensionär än vad jag är)

Neeh.. tror nog att jag trots allt har rätt så lång tid kvar innan jag är tant riktigt. Men när jag väl blir det så kommer jag att vara en cool tant.   

 
Tråktant                                                      Cooltant

Kommentarer
Postat av: Camilla

TANT IS THE NEW BLACK! nu ska jag ut och "påta" på balkongen, har bl a köpt ett citronträd/buske.. ska även odla potatis och självklart införskaffa den obligatoriska tomatplantan! =)

2009-04-18 @ 14:29:48
URL: http://oskrivnablad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0