Alla hjärtans dag - helg med besök från söder

Var ska man börja när man har så mycket att berätta? Jag bloggar alldeles för sällan så när jag väl gör det har jag problem att välja. Tänkte därför göra en sammanfattning (inte helt oväntat) av helgens Alla hjärtans dag - fest, med besök från söder.


Jag hämtade upp donnorna på stationen, eller nästan iaf (jag var lite sen). Vi drack vin, åt nötter och snackade skit tills vi somnade alla i min dubbelsäng. Eller förutom Malin då som vägrade att dela säng med oss och hellre låg i min minimala, extremt obekväma TVÅmanssoffa (skönt tyckte vi). Lördagen spenderades på stan, vi fikade och hade det allmänt soft. Kvällen däremot, var allt annat än soft. Jag har sällan skrattat så mycket under en och samma kväll. Det började rätt så lugnt med arabisk dans och shotbricka. För att avslutas med flygplanstävling, vikingatävling och utskällning (Soffan) av ungdom för att ha sabbat min Spotify (om man nu kan göra det) och utspridning av arabiska fågelfrön i min säng. Detta samtidigt som jag total ignorera alla utflippade människors handlande. Skönt att umgås med en lärare och en fritidsledare ibland som kan hålla koll på folket.





Vi gick aldrig ut.. eller klockan 02.30 kom vi på att det visst hade varit kul att gå ut och eftersom jag bor där jag gör var Harrys det bästa alternativet (gratis inträder också). För att spara in på ännu mera stålar kom jag med den brighta idén att springa dit utan jackor och på så sätt slippa garderobskostnaden. Alla andra tyckte också det var en skit bra idé och iväg sprang vi. Tyvärr kom vi inte in, trots att jag ljög och sa att vi varit inne (eftersom vi inte hade våra jackor). Denna snilleblixt lyckades inte och vi fick gå därifrån, med våra jackor kvar i garderoben då (?) Mc Donalds blev nästa självklara stopp där vi köpte de mest onödiga chicken mcnuggets i världshistorien, äckliga dessutom. Vi blev upplysta om att det tydligen råder fotograferingsförbud på Mc Donalds. Såklart frågade vi varför, så mkt att vi var nära att bli portade (iof ingen större förlust). Frysande sprang vi tillbaka till lägenheten.


Men kvällens höjdpunkt var ändå de 52 bögkort som spreds ut i hela min lägenhet, jag kan fortfarande hitta bögkort på olämpliga ställen. Lovar att mina föräldrar/kollegor en vacker dag kommer att besöka mig och hitta bögkort på ngt skumt ställe. Det jobbiga är ju dessutom att bögkortleken tillhör Emelies MAMMA och hon vill säkert ha tillbaka den (man kan iof undra varför hon har en bögkortlek).



En annan höjdpunkt var när jag till frukost gjorde omelett på TIO dagar gammal mjölk och typ 13 dagar gammal mögelost (osten visste jag, men inte mjölken som vi dessutom hade i kaffet också). Utan att säga för mycket så blev samtliga damer oroliga i magen.. haha. Det kallar jag en riktig värdinna! =)


Tjejerna ser rätt så glada ut, trots gammal mjölk och ost. 

Kommentarer
Postat av: Sophia

inte var alla för utflippade :P hoppas du är inräknad, det var iaf roligt, malin var ganska flitig att också äta fågelfröna likaså jag (inrotad arab som jag är)

Tack för en härlig fest

2009-02-16 @ 23:48:43
Postat av: IP

Åååå sjönsjungande Norrköping... Jag har fan lika ball varje gång man tar en tripp upp till dig, vi borde göra det oftare!! Soff å jag pratade redan på tåget om att kolla upp en ny helg... Oss blir du fan aldrig av med, bara så du vet!!

2009-02-19 @ 11:05:18
Postat av: Sara

Vad glad jag blir =) Ni hade kunnat få komma upp till mig varje helg, tycker Soffan ska flytta in till mig eftersom hon ändå inte har ngt jobb, skulle nästan kunna försörja henne. IP Kan du inte maila den där killen på typ måndag?

2009-02-19 @ 11:46:12
Postat av: Soffan

Jaaaaa. Jag kommer. Du har ju ändå så bra lön. Jag kan städa och sånt. Diska. Slava. Leta upp låtar på Spotify till dig. Inreda din walk in closet. Jag har redan spanat in grejer på TIGER som hade passat hemma hos dig. Ljusstakar, brickor och söta skålar. Finns fin ljusstake i samma färg som din skrivbordsstol med fint blommotiv på. Tror den gick på en tjuga. Fast du har kanske redan tillräckligt med sånt? Näää ... sånt kan man aldrig få för mkt av. Jag kan vara din stylist! Du vet ju vem som tipsade dig om den fina flätan. Sen kan jag göra piffiga inbjudningskort och placeringskort och dukningar samt hjälpa dig med fina formuleringar till jobbet. Rensa avloppet behöver du inte tänka på igen. Behöver du förresten ingen assistent på jobbet? Jag är typ bra på allt (förutom lokalsinne och sjunga) och lär mig snabbt som fan. Sen är jag trevlig också. Och snygg. Man måste ha en snygg assistent. Och du vet ju hur mkt jag gillar att träna. Hade dragit med dig titt som tätt i löparspåret och haft regelbundna styrkemätningar så att vi inte tappar stinget. Dessutom är jag svinbra på lyxfrukostar och gillar att äta nyttigt.

Ja, du hör ju. Bäst att passa på innan någon annan ger mig jobb liksom. ;-D

2009-02-19 @ 22:59:56
Postat av: Sara

Soffan - fan det hade ju varit drömmen att ha en sådan inneboende, jag behöver allt de där! Inte att en pojkvän hade ställt upp på det direkt. På sin höjd lyxfrukostar men fan inte mkt mer. Jobbet är ditt om du vill ha det! =)

2009-02-20 @ 09:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0