Hej visdomstand!

Det är lunch och jag har ont i min sprillans nya visdomstand som jag började få natten till söndag. Jag välkomnar den såklart, tycker faktiskt det är rätt så kul att ha fått en ny tand, det var ju inte igår precis. Emellanåt gör den sig dock påmind, kanske för att jag inte ska glömma att nu är det dags att bli vuxen. Eller varför får man egentligen visdomständer? Jag har inte riktigt förstått nyttan med dem, är det meningen att visdomen ska komma hand i hand med tänderna eller är det bara ett sätt att pointera att det är dags att växa upp? Jobbigt för min pappa då som fortfarande inte fått några. Jag känner inte riktigt för att växa upp och vis är jag redan, antagligen betyder det att mina nya gaddar kommer att behöva dras ut, ohh hemska tanke. Jag har alltid fått höra av mina tandläkare att jag inte kommer att få några visdomständer. Detta har jag skrytigt vitt och brett med till alla jag träffat. Påstått att det betyder att jag ligger längre fram i evolutionen och att jag därför är bättre än alla andra, typ..hrm. Därför är jag något förvirrad just nu, tänk om det är någonting annat som växer i min mun? Bäst att beställa tandläkartid, det var FYRA år sedan sist. Moget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0