kulturchock i Sandviken

Jag har varit på personalkonferens i dagarna två. Mycket och god mat, vilket gör att jag just nu mår sådär, jag som behöver träna (helst på skidor) inte svulla..! Skidträningshelgen i Sandviken gick visserligen bra, vi körde sammanlagt 1,6 mil, vilket var en km mer än planerat (duktigt). Jag har däremot insett att det var SKIT jobbigt och att jag har NOLL kondition. Numera även förslitningsskador i ljumskarna. Jag är faktiskt djupt oroad över hur det kommer att gå för mig. Sophia som kört lite när hon var mindre var mkt bättre. Vid ett tillfälle när det inte gick så bra (jag gled baklänges i en backe) skrek jag att jag var trött på att vara skåning...folk skrattade. Jag hade överhuvudtaget skit kort stubin när jag var ute i spåret och så fort det gick lite dåligt blev jag jätte arg. Precis som om att jag inbillat mig att jag skulle vara as-grym på skidor, trots att jag aldrig åkt (trillade ändå bara en gång).




Förutom skidåkningen var det lattjo i Sandviken, jag blev upphämtad av Sophias kompis, Sofia.. (hur kan det vara så att alla jag umgås med heter Sofia??) i hennes fräna Volvo 850 som var helt täckt med snö. Nästan det första hon kläcker ur sig är att vi ska åka (om några timmar) till GÄÄvle på hårdrocksklubb (där rök den vita träningshelgen) men först ska vi handla käk. "vill du ha kebab eller pirra" Ööhh.. jag anade att pirra skulle betyda pizza men var inte säker så jag sa kebab. Sofia var as-skön och snackade på sin (som jag kallar den) norrländska utav bara den. Berättade om sitt hårdrocksligg (som vi snart skulle få se) samtidigt som vi brände runder i Sandviken i väntan på att kebaberna skulle bli färdiga och att Sophia skulle komma fram med sitt försenade tåg. Kulturchock på hög nivå! haha..


Exotiska Sandviken


Sophia kom tillsist och vi brände hem till Sofias lägenhet där vi blev mottagna av hennes kanin, Stampe som bor och lever fritt i hennes lägenhet, precis som vilken katt som helst (förutom att det inte är en katt). Vi hängde en hel del ute på "ballen" (balkongen) där en och annan arabisk cigarett intogs tillsammans med vin/cider. Sedan begav vi oss till storstaden Gävle för att spana in Sofias hårdrocksligg. Det gjorde vi och sedan gick vi vidare till ett annat ställe. En trevlig kväll som avslutades med 90 grams handburgare i bitande kyla. Somnade på bussen hem, något Soffan inte gjorde eftersom hon satt bakom ett lesbiskt par, som tro det eller ej HÅNGLADE.. tydligen första gången Soffan såg två tjejer hångla (den donnan har inte sett mkt).



Bocken var bränd men jag hittade denna istället


Det var sådär smart att lägga in en fylla dagen innan hårdträning på skidor, men varför göra det lätt för sig?  


Lördagen spenderades i alla fall hemmavid, framför melodifestivalen, faktiskt. Sämre TV-underhållning har jag sällan skådat. Sofia satt dessutom (kanske i protest) naken under hela programmet, (ja ...alltså hon hade handuk om sig). När vi vaknade på söndagen var vi i alla fall utvilade och laddade för ytterligare ett pass i skidspåret. Problemet var bara att det typ var SNÖSTORM ute. Men som de elitskidåkare vi är begav vi oss ut i kylan (samtidigt som Sofia körde hem till en vän och fikade). Det blev ett tufft pass som jag ville ge upp redan efter några meter, inget glid, snö i ögonen och nästan igentäckta spår. Grrr.. jag var arg (igen). Men å andra sidan väldigt lycklig när det var över. Guuuuuud vad jag kommer att vara lycklig när tjejvasan är över!!


Kommentarer
Postat av: emelie

väl du lär ju stå för underhållningen på tjejvasan iallafall. hahahaha.

2009-02-11 @ 11:34:33
URL: http://mlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0