This have happened

Här följer en resumé av de senaste dagarna, man skulle nästan kunna tro att jag lever ett hektiskt jet-set liv.


Jag har klippt mig - det syntes inte (men så odlar jag ju också) ätit riktig svenne mat i form av stuvade makaroner och falukorv. Very, very nice. Varit på en hastigt påkommen dejt med man på väg till Sthlm, han var inget att hänga i julgranen men vi hade många gemensamma vänner så det var trevligt i alla fall. Promenad med Joel, träning med Emelie. Varit på en föreläsning - tema tid, tidspress, stress etc. Insåg att jag nog inte är så stressad trots allt och att jag har det rätt så bra, lagom soft liv liksom. Blivit dissad av en potentiell dejt, men det var egentligen bara bra för då fick jag tid att tvätta samt städa istället. Haft dejt med en gammal dejt och som jag nu bestämt att inte träffa mer. Lama människa. Bjudit Kjell på jobbet på sushi, köpt skidhandskar och skidstrumpor för dyra pengar. Varit full, köpt en jätte dyr ansiktskräm, ätit thaimat på en ny restaurang. Fått besök av Emelie och Camilla på mitt kontor, mycket trevligt. Blivit tjej-vasan mobbad av kollegor, ingen som tror att jag kommer att klara loppet, typ (elaka kollegor). Fått en ny dator till jobbet, rökt arabiska cigaretter, köpt en tidning och fått höra att jag är snygg =)

Sammanfattning: Jag har spenderat alldeles för mycket pengar.


Jag har däremot INTE packat upp min resväska, gått en morgonpromenad. Städat min lägenhet, läst tidningen jag köpt, inrett min walk-in-closet eller spraymålat mitt soffbord. Köpt ett skidfodral eller gjort en matlåda.


MEN jag är rätt så nöjd so far... Imorgon: Linköping för hemligt möte och fredag seminarium och tågresa till Sandviken för att TRÄNA skidor med Soffan. Lovar att fota. Haha. Helgen ska sedan spenderas med enbart skidor på schemat, (kanske ett å annat glas vin och arabiska cigaretter också). Jag och Soffan har bestämt att sluta röka EFTER vi gjort klassikern (det låter ju jävligt smart, jaja).


Puss & kram sespåstan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0