Två dykinstruktörer sa upp sig efter att vi varit där

Vi skulle ju då dyka i Egypten, något jag sett fram emot väldigt länge. Det hade tjejerna också gjort (förutom Pernilla då som inte får lov att dyka pga. astma) Ska ju vara suveränt att dyka i Röda havet med massor att se och mängder av fina fiskar. Det var det också, men ändå inte så som jag föreställt mig att det skulle vara. Stora barriärrevet utanför Australien leder fortfarande ligan!



Jag var lite ringrostig trots att det bara var ett år sedan jag dök senast och trots att jag ändå haft dykcertifikat i sju år. Hade första dyket problem med både mask, vikt och regulator. Vilket gjorde att jag inte kunde koncentrera mig på själva dyket och andades allt för mycket. Fick dessutom näsblod när jag kom upp, vilket skrämde vettet ur två stackars (as-trista) svenskar som satt och väntade på att få göra sitt första provdyk. Jag trodde redan de varit nere och började genast gnälla på allt som gick fel för mig och att det inte var lika fint som jag hoppats på, samtidigt som blodet strilade från näsan. Paret blev bara blekare och blekare, speciellt mannen som dessutom var sjösjuk. Tillsist frågade jag dem hur de tyckte det var att dyka, varav de svarade att de ännu inte varit i. "Eehh..hehe... jaha. Jaaa, alltså det var ändå helt ok, alltså.. Ehh" svarade jag och gick därifrån, ..pinsamt att vara så okänslig.

Andra dyket var mycket bättre, jag hade ny mask, regulator och mer vikt (plus att vi såg en haj). Fick dock näsblod IGEN, vilket inte kändes så bra. Dykinstruktören förklarade varför, såklart var det små blodkärl som brustit men varför minns jag inte (lite okoncentrerad när han berättade).




Jag ser något vettskrämd ut
                                                                            Lilla Soffan på väg ner i djupet

Efter alla dyk, blev storSoffan bästis med ägaren på båten, han skulle fixa dykarcertifikat till henne bara hon svarade på lite frågor typ. Sedan skulle hon få köra båten etc. etc (Soffan vet minsann hur man charmar en karl). Han var jävligt rolig och vi alla garvade både länge och högt åt alla skämt som levererades. Soffan ljög ihop att hon var 45 år och jag hennes 13 åriga dotter som skulle giftas bort. Han svalde allt med hull och hår (han spelade iaf jävligt bra) skämtet blev bara större och större, jag skulle få (eller min morsa) 350 kameler och en båt. Det slutade med att han nästan ville gifta sig med mig på riktigt, sa att jag då skulle vara tvungen att bära burka (så att bara ögonen syns) laga mat åt honom, inte jobba etc. Jag såg hela mitt liv försvinna. Det sista han frågade var det vilket rumsnummer jag hade, för att han ville prova mig.. Aaa..DÅ var det inte roligt längre.     
           

Sedan fick vi reda på att två dykinstruktörer hade sagt upp sig dagen efter vi varit där. Tydligen var det inte första gången ägaren varit överdrivet skämtsam med turisterna (handlade säkert om andra saker också, men tror säkert att vi var droppen som fick bägaren att rinna över..) Haha

Min "nya man" våldför sig på mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0