Lunch På spåret

På väg hem på lunch (om ni inte redan förstått det så är mitt nyårslöfte att börja laga mer mat och TA MED matlådor till jobbet. Men eftersom jag är sämst på att planera matlådor får jag snällt gå hem och GÖRA mat på lunchen) gick jag lämpligt nog bredvid en alkis som lämpligt nog SPYDDE precis bredvid mig.. Aaaaa...där försvann den hungern. Trodde fan inte att alkisar spydde, de borde ju vara så härdade att de tål hur mkt som helst, han kanske hade vinterkräksjukan? Tur att jag är emun mot vinterkräksjukan (vissa kan faktiskt vara det, eller?)


Jag hade planerat att snabbt slänga ihop en tomatsoppa och började därför hacka och steka lök, PLUS vitlök. När jag var klar med detta och skulle slänga i krossade tomater, insåg jag plötsligt att jag inte hade några. Fuck tänkte jag, vad skulle jag nu göra? Eftersom jag inte är så bra på att planera har jag inte heller överdrivet mkt i min kyl. Tomatsoppan fick förvandlas till en scrambled eggs med lök, vitlök(?) och lite spenatblad. Till det hittade jag faktiskt en avokado. Hade kunnat vara värre och jag är rätt nöjd ändå! bara kaviarn som saknades..hehe


Nu ska jag titta på På spåret. Trevlig lunch!    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0