Målare, frisör eller dagisfröken?

Nu är jag hemma på lunch. Här i min lägenhet är det så kallt att jag måste dricka te till maten för att bli varm. Jag borde kanske kontakta min hyresvärd och klaga eller iaf först införskaffa en termometer så att jag har bevis att uppvisa om han skulle bli besvärlig.


Jag har jätte mkt att göra på jobbet och allt ska helst vara klart IDAG eller iaf innan veckans slut, vilket betyder om TVÅ dagar... Åh lord. Ibland hade jag bara velat ha ett helt vanligt jävla jobb. Typ målare, frisör eller dagisfröken. Ni vet, okomplicerade jobb där man inte behöver tänka så mycket eller låtsas vara smart och säga smarta saker hela tiden. Jag är inte så bra på det såhär första dagen på jobbet, vill hellre ligga här och titta på film tillsammans med någon trevlig. Tur det snart är helg =)


Kommentarer
Postat av: Emelie

VEM ska du titta på film med?!?!

har du fått facebook-svar?:)

2009-01-07 @ 15:22:12
URL: http://mlie.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag ska kanske "titta på film" och "äta lite kaviar" i helgen.. haha

Jag har fått svar på FB, men kan ju inte skriva det här förstår du väl..

2009-01-07 @ 16:17:19
Postat av: Soffan

Ganska provocerande inlägg. Okomplicerade jobb där man inte behöver tänka så mycket? Om jag har förstått saken rätt försöker du locka balter till Kolmården. Och får dessutom åka på kryssning. Känn på den tankeverksamheten.

Jag förstår hur du tänker. Men jag har en känsla av att det inte är ett dugg okomplicerat att vara varken frisör, målare ELLER dagisfröken.



Du behöver inte låtsas vara smart. Du är smart. Även om just det här inlägget fick mig att höja på ögonbrynet...

2009-01-07 @ 21:56:41
Postat av: Sara

Tur att det inte var båda ögonbrynen iaf.. =)

Förstår också vad du menar, jag kanske var lite väl drastisk där och undervärderade vissa yrken, det var inte riktigt min mening. Idag hade jag bara önskat lite lugnare tempo, stress och krav. (inte för att målare, frisör eller dagisfröken inte har en stressfri vardag utan krav..) ja, du förstår.



Dessutom är det as-lass att åka på kryss med massa fulla kids och pensionärer.

2009-01-07 @ 23:44:58
Postat av: Soffan

2009-01-08 @ 15:46:06
Postat av: Soffan:

Ja, du vet hur jag kan vara ibland. Smådryg och så. Det är lätt att generalisera. Och roligt. Jag gör det också alldeles för ofta. Jag fattade vad du menade egentligen ju. Jag var nog mest bara dryg. Sorry.



Båda ögonbrynen ska det mycket till för, minst en nakenchock, haha.

2009-01-08 @ 15:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0