Nyår på Västkusten

Flera dagars icke bloggande resulterade i ett väldigt långt inlägg.  

10 glada amatörer begav sig ut på Käringön på västkusten för att fira in det nya året tillsammans. Vi möttes av ett jätte fint hus med diskmaskin, golvvärme och en spis som måste vara den snabbaste i manna minne (Alla var överimponerade av denna kraftkälla). Såklart festade vi till det även dagen innan nyårsafton. Inte kan man träffas och umgås utan att bli kanonfull och berätta mörka hemligheter för varandra. Eller framförallt FYLLESMSA till typ alla karlar jag under min singelperiod haft någon typ av kontakt med. Herregaud... Dagen efter fick jag djup ÅNGEST bara av att se min mobiltelefon, inte tala om när jag fick ett sms, då slog hjärtat många slag. Smsen blev inte bättre av att jag hela tiden rådfrågade mina vänner och fick inte alla gånger de bästa förslagen, men när man är full är alla förslag bra förslag. Jag lär garanterat ha sumpat alla chanser till vidare kontakt med majoriteten av män jag smsade.



Sedan kom vi på den smarta idén att även fyllesmsa till eniro. Jag hade av någon outgrundlig anledning snöat in på kameler. En fråga löd därför: Hur många kameler är en normal svenska värd i Egypten? På den tog det rätt så lång tid innan vi fick svar (undra varför). Svaret löd: Jag vet inte, men när min mamma var i Egypten fick hon höra att hon var värd ca 20 kameler men detta var rätt så länge sedan. Vi konstaterade att detta nog stämde eftersom jag en gång fått höra att jag är värd 50 (fatta vilken tjej). Soffan hade fått höra att hon var värd tre, (och hade varit nöjd med det). Jag försökte trösta Soffan genom att säga att det måste ha berott på att hon vid det tillfället inte hunnit utveckla bröst.


Vi var många som delade rum och efter att ha väckts av danskens (det var roligare att kalla honom dansken istället för Jesper) högljudda snarkningar (han snarkade faktiskt så mkt att Pernilla och dansken var tvungna att byta rum till natten därefter) och verkligen inte kunde somna om igen, gick jag och la mig på den inte alls bekväma skinsoffan (avsedd för två personer) och somnade faktiskt utan problem. Vaknade däremot dagen efter med mitt eget skin fastklistrat med soffans skin. Uhh.. ingen vacker upplevelse och inget jag rekommenderar.Sedan råkade jag dessutom flasha tuttarna för Matte och tydligen även för dansken (trodde han sov).
































Klockan tolv (på dagen) var det dags att gå ner till hamnen för att dricka champagne och äta korv med bröd tillsammans med resten av öborna, mycket trevligt. Sedan gick vi en skön promenad runt ön (eller inte riktigt kanske).



Nyårsmenyn bestod av:

Grön ärtsoppa med champagne och lax (en östgötsk specialitet, vilket jag nog sa typ tretton gånger) Fläskfile och potatisgratäng (klassiker) och Mattes gudomliga chokladkaka som satte pricken över i:et (tur inte han är min pojkvän. ojoj, vad jag hade varit rultig då).


Vi var efter middagen mycket seriösa och alla fick berätta om de gångna året och förväntningar inför 2009 (gud så vuxet). Strax innan tolvslaget begav vi oss sedan ner till hamnen igen för att gå fackeltåg till fyren tillsammans med övrig lite smått förfriskade ortsbor. Det var VÄLDIGT roligt att "leka" med facklorna, som att låtsas sätt eld på folks mössor, jackor etc, eller fäktas med facklorna kunde man också göra. När allt var som roligast lyckades Sofia med precis DET. Hon satte eld på en buske...haha. Det var verkligen roligt. Hon upprepade gång på gång att det faktiskt inte var meningen, jaja.. eller hur. Sofia lyckades även snappa upp ett samtal mellan två ortsbor som sa något om att det fanns TVÅ bloggare på ön.. herregud, nu är man kändis också. Haha




Jag lyckades bli förkyld trots att jag satte på mig "överdagsbyxor" (ett ord som Sofia säger att man absolut inte får använda) OCH extra strumpor när det var dags för tolvslaget. Dansken hade tagit med dig rejäla doningar från Danmark och smällde av dessa med bravur, jag lyckades dessutom fånga ett par på foto (vad jag nu ska ha dem till).














































(Dansken)

Sedan blev det såklart mycket dans speciellt med dansken som var grym på att föra och alla tjejer "slogs" om att få dansa med honom. Det tog ett bra tag innan resterande karlar vågade sig upp på dansgolvet och bjuda upp.. haha. Soffan var som vanligt het, sjöng och dansade med i låtar som vi fick höra både tre och fyra gånger. Sedan blev det ju även porrdans av rang utförd av just Soffan och Matte, se bilder.


Sofia räddade mitt nyår (i brist på karlar) genom att skicka mig ett David Beckhamtema på mobilen. Detta innebär att jag just nu har åtskilliga bilder på en lättklädd David Beckham under varje enskild meny på mobilen. En ren fröjd. Jag var vid ett senare tillfälle så nöjd över detta att jag sa att Sofia räddat mitt 2008.. haha. Matte (Sofias kille) var nog inte lika nöjd över att David Beckham fick så stor plats i våra liv och sa att David Beckham är sååå 99. Haha. Bästa kommentaren.





Sedan gav jag bort min sängplats till Karlstad (som egentligen heter..?? herregud jag vet inte. han är iaf från Karlstad) som helt plötsligt låg och sov på soffan mitt under pågående fest. Tyckte jag just då var väldigt schangtil och givmild men ångrade mig bittert när det var dags att krypa ner i tvåmannasoffan IGEN. Nu hade jag iaf lakan, vilket jag inte hade natten innan. Bör tillägga att jag faktiskt blev erbjuden sängplats i dubbelsäng (i annat hus) men tackade ståndaktigt nej som den finna flicka jag egentligen är.. hehe


På morgonen mådde jag riktigt dåligt, alltså verkligen riktig, riktigt dåligt (jag som annars aldrig är bakis). Fick en bakis brustablett av Sofia (heter faktiskt så) och mådde faktiskt efter den mycket bättre. Grymt.


Sammanfattningsvis var det ett mycket lyckat nyårsfirande med goda vänner och nya trevliga pojkvänner (till mina kompisar alltså). Skepp å hoj! 




Bubblare

Sofia hade sjukt mycket packning (hon hade säkert kunnat stanna en hel vecka) varav ett STRYKJÄRN (som hon inte ens använde). Vem fan kommer på att ta med sig ett strykjärn?


Kommentarer
Postat av: Soffan

ja vem fan har med sig ett strykjärn hoppas hon inte tar med sig det till egypten då får hon fasiken bära själv!!!

2009-01-09 @ 20:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0