Barfota på jobbet och vikten av att ha ett coolt namn

Jag dricker citronvann (världens bästa sambo hade köpt citroner till mig) och lyssnar på Nina Simone. Min praktikant har semester så jag kan spela rätt så högt, utan att störa. Det kan vara den enda positiva grejen med ett nästan tomt kontor. När det är så gott som öde, får man lov att spela hög musik och springa runt barfota. Jag jobbar mycket bättre då. Jag känner mig mer fri - min kreativitet och tankar blir bättre och lättare att koncentrera mot ett mål, istället för att spreta åt alla möjliga håll. Tankspridd, jojo.  


Jag och Mr Torsten var ute och gick en långpromenad igår - jag har gått och blivit hundvakt åt en kollegas hund som heter TORSTEN. Ett rätt så bra namn på en hund ändå. Skulle kanske inte döpa min egen hund till Torsten. Min hund ska vara liten & cool (måste ju stämma överens med matte) och heta YoYo [djodjo] Man hör ju direkt att det är en cool hund. Kanske en liten tax som viker sig runt hörn utan att svänga på kroppen(?). Min nya cykel har också ett rätt så coolt namn (pratar inte om Gudrun nu utan min nya "vardagscykel"). Jesus - med spanskt uttal - OBS mkt viktigt!


Jaaanzn (+ YoYo = coolt)


Kommentarer
Postat av: anna

tycker du att namnet helmer speglar mig? :)

2009-07-02 @ 20:05:49
Postat av: sara

Haha.. mycket! =)

2009-07-03 @ 08:13:21
Postat av: anna

rätt svar - precis vad jag avr ute efter! tack sara!

2009-07-03 @ 09:36:22
Postat av: Anonym

Namnet Helmer speglar anna rätt klockrent =)

2009-07-03 @ 10:41:49
Postat av: anna

threse du är en söööt vän! (fast det är ju faktiskt PAPPAS hund!)

2009-07-03 @ 13:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0