Midsommar i Köpingsberg och undernärd blogg

Jag har märkt att den här bloggen ibland är lite undernärd, snudd på svältfödd, inläggen haglar inte direkt in. Jag tänker inte skylla ifrån mig, men det är inte mitt fel. Jag ska försöka rycka upp mig. Promise. Jag kan iof skylla på min dator som just nu går sista ronden och det fina vädret.


Det har som bekant varit Midsommar Afton, en kväll som förhoppningsvis inte undgått någon! Jag kör en enkel summering:







Till det Skånska bördiga låglandet tog jag med min östgötska vän Emelie, äntligen skulle hon få träffa alla mina vänner OCH familj. Hur skulle hon klara en hel helg torsdag - söndag på Skånska?


Men Emelie skötte sig och berättade inte ens några pinsamma hemlisar om mig inför mina vänner, iaf inga jag minns. Hon gjorde däremot lite andra grejer. Som att trilla, rätt så hårt, inne på "svartklubben". Totalignorera pågående bastutävling där jag var en av tre deltagare. Jag kom tvåa, men det var verkligen på håret. Dagen efter konstaterades av både mig och vinnaren att sista tiden i bastun var extremt onödig. Mitt hjärta slog fortfarande dubbla slag. Emelie hade i denna stund annat att tänka på, än en vän som höll på att tvina bort i bastuvärmen.


...som att välja ut bästa hårdrocksskivan inne på "Svartklubben" dansa limbo och dricka en halv bag in box rosé vin. Kan omöjligt varit jag som drack den andra halvan, jag bastade mest och var allmänt städad hela kvällen =)


Dagen efter blev det en halv Österlen tripp, besök i Kåseberga och fika på berömda Olof Victors. Grillning i Lilla Harrie hos Karl och på söndagen drog vi faktiskt en repa till Lomma beach. Trots moln lyckades fröken bränna sig, helt otroligt. Jag är faktiskt fortfarande lite RÖD! Det blev dock inget bad den här gången.


Hyrbilen gick på söndagen tillbaka till Norrköping, en färd med många skratt och skamliga förslag. Nu har vi kanske fått ressällskap till Gdansk också, haha.     


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är sur på dig nu. Men antar att hämnden är ljuv så borde kanske inte vara så sur. Hehehhee mr Falkengren hade visst koll på Gdansks motsvarighet till TROPPAN, där kanske det finns snygga polacker.

2009-06-22 @ 23:28:28
Postat av: hemlig

Ånej blir jag förknippat med denna bloggen med efternamn och allt...lika bra för min del att ge upp :)

och för övrigt kan jag meddela att ni inte kommer hitta något annat än snygga kvinnliga polacker!! Ciao

2009-06-23 @ 22:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0