HON (jaa, det var visst en hon) har fått ett namn!

Imorgon ska jag cykla Tjejvättern - en 10 mil lång runda i förhoppningsvis ok väder. Vädergudarna verkar inte vara på min sida, man har lovat både regn och blåst. Jag har lite tappat perspektivet på hur långt tio mil faktiskt är. Tycker inte det ska bli så jobbigt och ser bara fram emot loppet, tycker det ska bli skit kul! Förra året hade jag varken träningsverk, ont i rumpan eller någon annanstans på kroppen. Det är mest min omgivning som inte tycker att jag är riktigt klok.

Sedan är det ju de här med NAMNET!!! Namnet på min racer. Jag måste ju ha bestämt namn på cykeln innan jag kör. Vem vet vad som annars kan hända. Körde en runda i måndags, trodde namnet skulle komma till mig. Men icke! Hade väl annat att tänka på =)


Nedan alla namnförslag  - jag måste säga att ni varit väldigt flitiga. STORT TACK!


Spejsaren

Kent-Jesus

Tipp topp

BLIXTEN

Dekadensen

Gudrun

Bella

RM - Ronny moped

Kalinka

Glinet

Johnny Bråttom
Katla

FRÄS

Fröken Löken

Sixten

Bocken (Bruse)

Valpen

ILTS - I Like To Score

Mårten

Cucciolo (liten hundvalp på italienska)

ÖS

Bernardus

Förstår ni att det är svårt eller?
MEN... trumvirvel - HON, (som jag först trodde var en han) DÖPS HÄRMED TILL:


GUDRUN (by Fredrik)
Motivering (ar):

Motivering 1: "Gudrun" (blåser som f-n)

Jag ifrågasatte namnet, tyckte det var lite tantigt men lät ju fort, Gud-Run

Motivering 2: "Well dear Sara, vet inte vad du gjorde när stormen Gudrun drog genom stan men jag höll mig i alla fall duktigt hårt i sänggaveln för att ligga kvar och det berodde inte på att någon Gudrun satt på mig(!) utan att det var ett jäkla drag i stormen den där natten. Adderar man dubbeltydigheten "Gud-Run" så tycker jag att vi har ett klockrent vinnarbidrag?!?"  

Motivering 3: "Sara. Alla graciösa farkoster, flygblan(!), fartyg, är damer..."

Jag var vid denna tidpunkt fortfarande något osäker på namnet Gudrun. Men efter att ha tänkt på det ett bra tag och pratade sedan med Fredrik i telefon som frågar vem som ska följa med i bilen till Askersund: "Är det du och Gudrun då som ska med?" Jag svarar automatiskt JAAA.. och inser samtidigt ...att hon var döpt!

Thank you Fredrik! 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas Gudrun din får dig att swoscha fram de 10 milen! (låter VÄLDIGT långt i mina öron)Lycka till!

2009-06-06 @ 15:37:39
URL: http://oskrivnablad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0