Weekend i Askersund och 10mil på cykel

En weekend i Askersund med besök i Motala för att köra Tjejvättern flöt på och försvann lika snabbt som vi kom dit. Jag, Sophia och Maria blev rejält bortskämda hela helgen, (alltid lika trevligt). Mackan och Fred fixade tjusiga middagar och fina frukostar alla dagar. Samtidigt som vi tjejer laddade/tog igen oss på verandan och insöp den vackra utsikten, lyssnade på fåglarnas sång och gäddorna som lekte i vassen. Idyll på hög nivå. Familjens S:s stuga är som en liten oas där den ligger i norra Vätterns skärgård.  












Tjejvättern utfördes med bravur, såklart! Gudrun har aldrig varit starkare. Redan innan loppet, på fredagen, bestämdes att nästa år skulle riktiga Vätternrundan (30 mil) köras. Behöver inte berätta att vi var något malliga, högfärdiga och väldigt säkra på att tjejvarianten skulle bli en baggis. Vet dock inte om Sophia fortfarande tycker det är en så bra idé att köra stora, såhär efter loppet, stackars lilla Soffan var trött i benen. Maria gjorde helt klart den största insatsen genom att cykla loppet på hennes tunga damcykel, (kändes nästan som att jag fuskade med min Gudrun). Maria blev t.o.m. intervjuad vid målgången, DET som jag alltid hoppas att jag ska bli! Åhh, typiskt. Som den godhjärtade människa jag är lånade jag faktiskt vid ett tillfälle ut min kära Gudrun till Soffan, så att även hon skulle få känna hennes briljans, styrka och snabbhet, samt få lite avlastning - det funkade! Men hela Vätternrundan tål ändå att tänkas på! Då måste man ju träna PÅ RIKTIGT - minst 100 mil, shit!




Haha.. två pensionärer i rött.. förlåt men ni ser himla roliga ut (kanske förstår varför jag inte lägger ut några bilder på mig själv)

Kommentarer
Postat av: IP

Jag vill se Sara i hjälm!!!

2009-06-10 @ 15:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0