En kvinnodag i en kvinnas liv

Idag är det Internationella kvinnodagen - ska man fira denna dag? ..och hur ska man i så fall fira den? Eller ska man sitta hemma och sura hela dagen över att vi kvinnor fått EN dag på året där vi förtjänar att hyllas. Eller ska man sitta hemma och sura över att det överhuvudtaget ska behövas en kvinnodag. Man kan sura över mycket - manssamhället där kvinnor direkt eller indirekt underordnas mannen. Att kvinnor är en grupp i samhället som allt för ofta identifierar sig utifrån en offerroll där boven uteslutande är heterosexuella män. Eller existerar mansnormer bara i teorin, kan kanske både män och kvinnor stämma in på den? Eller så kan man sura över utsatta kvinnors situation världen över, könsstympning, prostitution etc.  

Jag tänkte nog inte göra något av ovan, bara tänka lite extra på mig själv och göra egoistiska och själviska saker hela dagen - Öhh.. en helt vanlig dag, med andra ord =)


Jag vaknar (ca) 10.15 bakis i min säng. Funderad en kort stund på vad denna söndag hade i sitt sköte - ingenting, kom jag efter cirka tre sekunders betänketid fram till. I samma tanke kom jag även på att det idag är den 8 mars - internationella kvinnodagen. Jag bestämde mig därför hastigt för att baka scones till mig själv,mig själv,mig själv. Sagt och gjort, dagen till ära brydde jag mig inte heller om att beklä min arma kropp utan bakade faktiskt scones endast iförd trosor - äkta feminist style, samtidigt som jag pratade med mamma i telefon (jag vågade inte berättade för henne) och med Britney Spears på högsta volym på stereon tyckte jag att dagen började riktigt bra! - vad kan bli bättre att lyssna på, PÅ självaste kvinnodagen?


Sconsen blev dock något dödbakta, men det spelade egentligen inte så stor roll eftersom jag ändå brände upp dem sen! Ja, det är sant.. hade kunnat bränna upp hela köket också om det hade velat sig riktigt illa. Jag hade kokat ägg och glömt att stänga av plattan. På plattan hade jag ställt plåten med scones på - vilket inte var så smart, se resultat på bilden nedan. Det känns extra bra eftersom jag varken har brandvarnare ELLER hemförsäkring (oansvarig människa, I know).



Oops


Dödbakade scones kompenserade senare med fika på ett arabiskt café (?), en latte och lite plopp. Därefter promenad i regnet - finns det något mysigare? 

Som den fria, självständig, oberoende, ekonomiskt självförsörjande kvinna jag är, ska jag nu GÅ och KÖPA tvättmedel (i regnet) så att jag kan TVÄTTA hela kvällen.. Wohoo.. heja, heja, heja!!!


Kommentarer
Postat av: Soffan

Synd att inte jag bor där. Då hade vi firat i dagarna tre! Jag är snuskigt bra på att skämma bort mig själv. :-)

2009-03-08 @ 21:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0