Jag pratar skånska

Idag är det Fredag - jag gillar fredagar. Fredagar måste vara veckans bästa dag! Man har hela helgen framför sig och en hel arbetsvecka bakom sig. Veckorna går fort nowadays. Men jag ska verkligen inte klaga, tänk om det varit tvärtom - som när jag jobbade i Norge på FISKFABRIK - DÅ gick minsann tiden långsamt vill jag lova.. uhh, mår dåligt jag bara tänker på det. Har inte orkat blogga så mycket i veckan, sorry, tror jag kan ha tappat blogglöden lite = min blogg är numera en anorexiablogg PÅ RIKTIGT!


Igår var det Box på schemat och för en gångs skull var både jag och Emelie riktigt seriösa, inga sexanspelningar eller högljuda kommentarer yttrades. Det roligaste var väl när alla låg i en rund ring och högt skulle räkna till tre samtidigt som alla gjorde sit-ups. Vi gick laget runt och när det var min tur så började jag på ngt konstigt sätt att prata (eller typ skrika) Überhög, Überskånska- Eeeettt, TvÅÅÅ, tRRRee... Emelie skrattade högt, såklart. Nästa runda tonade jag ner både min skånska och min ljudstyrka. Konstigt de där hur jag ibland glömmer bort att jag inte pratar som alla andra här. Så från en klarblå himmel slår blixten ibland ner och jag påminns om min dialekt (som faktiskt är mkt finare än alla andras här).


Hmm..
jag har visst lovat att göra sushi idag - dessutom påstått att jag är bäst på det (trots att jag bara gjort det typ twice) jag kan vara världsbäst på att skryta om diverse kunskaper som jag kanske inte alla gånger besitter..hehe. (fast det borde jag ju inte skriva här). Bra är iaf att mitt sushisällskap aldrig gjort sushi och är med andra ord en äkta rookie, det innebär att jag kan styla och låtsas vara kunnig, varför jag nu skulle behöva göra det?!


Idag blir det lunch med Empan och registrering på Linköpings universitet. Snart är dyra SJ-biljetter ett minne blott. Se ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0