Måndagens morgonpromenad

Det är måndagsmorgon - fortfarande sur efter gårdagens misslyckade ommöblering av min lägenhet, men ändock rätt så pigg eftersom jag kom i säng relativt tidigt (duktig). Lampan pajade såklart i badrummet och jag fick uträtta vad som skulle uträttas i mörker (ja, alltså sätta i linserna, borsta håret etc) - jag blev om något ännu surare. Begav mig ut på morgonpromenad med Evelina som sällskap, dock endast genom telefonens hörlurar. Hon gick också på morgonpromenad, men 45 mil härifrån, i Helsingborg. Det var mycket trevligt och det var nästan som förr, när hon bodde här och vi nästan varje dag gick på morgonpromenader tillsammans. Jag saknar det väldigt mycket och jag saknar henne väldigt mycket.


Stegvis blev mitt humör bara bättre och bättre. Evelina skvallrade om en gammal bekant till oss båda, mål sattes upp och en New York resa planerades in till hösten.  När vi hade promenerat färdig var jag på riktigt gott humör och fick dessutom njuta av en fantastisk soluppgång. Då kan man ju bara inte vara sur längre!


Ikväll blir det träning, tacosallad och vampyrfilm! Weeii   

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0