Muffins stöldgods i kollektivet

Hahaha.. kom precis på en sak. När Emelie var ute i helgen lyckades hon få med sig en "skulptur/staty" muffins (vet inte riktigt vad jag ska kalla konstverket). Det är alltså någon typ av "gatukonst" gjord av en konstnär,  i betong och inköpt av antagligen kommunen. En väldigt rolig och innovativ sak som jag tror inte så många egentligen lagt märke till. Ja..förutom Emelie då, som numera har den HEMMA som maskot i kollektivet. Jag har t.o.m. bildbevis.


Detta kan sluta illa för lilla fröken, undra hur långt fängelsestraffet är för stöld av gatukonst?




Muffinsen på sitt rätta ställe


Muffins hemma hos Emelie 

Kommentarer
Postat av: emelie

Måste poängtera att det INTE var jag som stal muffinsen!



OCH nu borde de ju för övrigt fixa en ny muffins - anställa en ny konstnär - bra för lågkonjukturen! Fast det kanske tas från dagisbarnens mellanmålsbudget :(



Have fun tonight!!

2009-03-24 @ 09:58:00
URL: http://mlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0