Musikquiz och misslyckad rullgardinsupphängning

Jag har inte tränat på flera dagar och kände att det var dags men hade inte riktigt ork ändå. Ringde min kära träningspartner och beklagade mig över min stundande livskris och att en myskväll med promenad, mat och Greys nog hade fått mig på bättre humör. Hon var inte speciellt svårövertalad och vi bestämde tid och plats för promenad. Jag lyckades dessutom på mystiskt sätt fixa till mig en tvättid - DÖBRA - tänkte jag, satte på en maskin och skuttade iväg för att möta upp damen. Efter ca 200 meter ringer hon och frågar om vi inte ska skita i promenaden och käka middag på Munken istället - självklart kunde jag inte tacka nej till detta frestande erbjudande (hon ställde ju faktiskt upp tidigare). På Munken njöt vi av både god mat, vin och hann även avhandla ett å annat livskrisbekymmer. Vi fick senare även trevligt manligt sällskap och dessutom musikquiz som VI lyckades vinna!!! Hehe. Vi och grabbarna hade även en intern-tävling där förlorarna blir tvungna att bjuda vinnarna på fest! NICE! Såååå den 27e mars hoppas vi på storslagen fest och överraskningspriser till segrarinnorna!  Weeii


När vi hade som roligast och solade oss i glansen från vinsten kom jag plötsligt på att jag fått låna hyresvärdens stege, this night and this night only... Ghaa. Lurade med mig Emelie hem i hopp om att hon skulle kunna hjälpa mig - MEN har nog aldrig haft så fel. Emelie satt istället bara och skrattade åt mig i soffan när jag stod på stegen och darrade som ett asplöv.. och DET är högt.. me promise - 3,10 i takhöjd. Hon kläckte även ur sig att hon nog var lite full och att hon inte förstod någonting utav bruksanvisningen som hörde till. Det gjorde fan inte jag heller, så jag flyttade stegen till köket istället där jag tänkte byta en glödlampa i taket. Men fick verkligen inte av den förbannade kåpan. Bad Emelie prova, vilket hon faktiskt gick med på men förstod aldrig vilken lampa jag ville byta (trots att stegen stod i köket och UNDER en taklampa). Emelie började istället skruva på min lampa i fönstret. Hahaha.. sjukt roligt.


Fraser jag tydligen yttrade under smärre panik PÅ stegen.. (tagna från Emelies blogg)


"Är hemma hos Sara, hon övertalade mig att hjälpa henne att sätta upp sin rullgardin (hon har 3.10 i takhöjd.) Hehehee. Sucker!
Det hela är i alla fall mycket underhållande.

Citat 1:
Jag känner mig som en brud!!!

Citat 2: Emelie ramlar jag nu så DÖR jag!

Citat 3 (desperat tonläge): Emelie, jag är rädd!

Citat 4: Jag skäms nu...

Citat 5: Ae, jag går och kissar i stället"


JA  - det är sant - HON BLOGGADE ISTÄLLET FÖR ATT HJÄLPA MIG.

NU god natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0