Vintern är årstidernas pris

Vad gör man när all mat är slut, solen strålar utanför fönstret som om det vore VÅR PÅ RIKTIGT (Ohh.. underbara tanke, om det ändå vore så) Jag mår efter omständigheterna BRA, riktigt bra faktiskt. Speciellt när jag lyssnar på Oh Laura - Out of Bounds (tips från Kanonerz blogg) och tittar ut på den blå himlen (som jag ser om jag lutar mig fram i fönstret). Det nästan spritter i kroppen (tänk då hur det blir när jag verkligen GÅR ut) jag har vårkänslor - inomhus.. Eehh (?)





På våren blir jag alltid kär, det är sant - alltid! Det behöver inte vara i en människa, jag blir kär i livet på våren. Det är som om alla människor kryper ut ur sina gömställen, sina vinteriden, sätter på sig våriga kläder i fina färger och ler lite extra. För nu är den värsta tiden förbi, VI KLARADE DET, denna gången också! Weeeeiii!! Är det inte lite härligt med årstider ändå och är det inte så att vintern är årstidernas pris. Utan en kall och lång vinter så uppskattar man inte våren och utan en varm sommar så uppskattar man inte en vacker höst.         


Men så är det ju nu så att jag faktiskt fortfarande INTE är på jobbet, jag är ju faktiskt fortfarande sjuk. Får man lov att gå ut då? Får man lov att gå till affären? får man gå en promenad i vårsolen? Kanske kan jag maskera mig, smyga ut och lyssna på fåglarna och känna solens strålar mot min hy - jag gör det! Tänk om jag skulle få några fler fräknar - Åhh.. jag älskar våren! =)
 


Kommentarer
Postat av: Henrik

God afton fröken! Har du frisknat till än?

Roligt att du gillade Oh Laura´s låt! Passar bra nu till solsken, snödroppar och kulspel på asfalten :)



Jasså ni ligger i hårdträning säger du!? Kan bli en intressant kväll den 15 april då...



För övrigt är den 14 km lång :D



"-Vem fan har lagt ved i smöret?" Hahahaha



Allt gott, Henrik

2009-03-18 @ 22:15:09
URL: http://kanonerz.blogspot.com/
Postat av: Henrik

God afton fröken! Har du frisknat till än?

Roligt att du gillade Oh Laura låten, den passar bra till solsken, snödroppar och kulspel på innergården.



Jasså ni ligger i hårdträning? Då lär vi växla upp för att hänga med... Är det mycket reggae och dansband nu eller?



Den är 14 km lång :D



"-Vem fan har lagt ved i smöret?" Hahaha!



Allt gott, Henrik

2009-03-18 @ 22:22:04
URL: http://kanonerz.blogspot.com/
Postat av: Sara

Hahaha.. så jäkla roligt!



Det var ju fan också att den var 14 km lång eller förresten - de måste ju mätt fel. Ska bara vara EN mil, alltså den kan inte vara längre.. det ser man ju =) Annars går det ju inte att säga så längre. Åhh.. duma dig :(

2009-03-19 @ 09:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0