Detta har hänt

OK, jag befinner mig just nu i det förlovade landet. Ägnar min tid åt rofylld avkoppling i idyllisk natur (se föregående inlägg), matupplevelser utöver det vanliga (mammas mat går inte av för hackor), storslagna kulturlandskap (vikingagraven runt hörnet) och närhet till storstadspuls (Lund som ligger 1 mil härifrån). Jag är rätt så nöjd med detta och imorgon bär det iväg till Ystad för att hälsa på Erran, nyförvärvet Theo och Uffe såklart. Det var alldeles för länge sedan och ska bli sjukt nice!  


Detta har hänt so far:


Mamma berättade att när hon och pappa träffades (på populärt dansställe för ca 30 år sedan) så var det minsann TVÅ karlar som slogs om henne (varav pappa var en av dem). Pappa lägger in kommentaren: "Jaja, men han var ju efterbliven den" . Mamma svarar lite förvånat: "Jaha, det visste jag inte". Haha, jag dog nästan.


Min yngsta bror berättar att Johan, min andre bror, köpt en mini motorcross. Jag frågar vad som är så speciellt med en mini motorcross. Tobbe funderar ett tag och säger: "Ja, det är en motorcross, fast mindre". Att jag inte tänkte på det.


Vi har grillat, druckit vin och tittat på POOLEN, eller rättare sagt bassängen som mina föräldrar tvunget måste ha en. Jag var överlycklig när de tog bort den gamla eftersom den var skit ful och tog upp typ halva trädgården. Men den är alltså nu ersatt med en NY. Jag frågar mamma varför, but why, ohh but why?? och hon svarar kort och enkelt. "men vi gillar ju att bada Sara". Tur jag inte bor här så jag slipper se den. Sedan är det ju inte speciellt långt till havet, de bor ju trots allt i Skåne!!

Mammas och pappas nya favoritdryck är tydligen GammelDansk. Vilken de var över i Tyskland och köpte TRETTON flaskor av (plus lite annat dårå). Herregud, är mina föräldrar alkoholister? Behöver jag vara orolig? Mamma lägger dessutom till kommentaren: "I love it".


Kanske inte borde skriva sådana här saker på bloggen, ni kan ju tro att min familj är.. hrm.. konstig, ...eller!?


Kommentarer
Postat av: Soffan

HAHAHAHHAHAHaaaa... ååh vad jag saknar familjen J ibland. Jag fnissar fan på mig här. Efterbliven. GULD.

2009-05-21 @ 00:23:26
Postat av: Majsan

Jag kan fan inte annat än att hålla med!! Blandningen av skånsk-norrlänning är oslagbar! Soffan o jag får nog hålla oss därifrån så inte ännu en underbar bassäng går i kras :-) Fantastiska minnen! Hälsa!

2009-05-22 @ 09:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0