Lill-Babs + Larz-Kristerz + Maud Olofsson + JAG = sant

Gårdagen var fylld med inspirerande seminarier och spännande diskussioner på Oscarsteatern i Sthlm. RTS ­ - Rese och Turistnäringen i Sverige anordnar varje år en branschdag med galamiddag och prisutdelning. Stora Turism Priset delas ut och branschen nätverkar. Jag har insett att jag verkligen borde starta eget företag - någon som är sugen på att joina? =) Galamiddagen på Grand Hotell i Vinterträdgården (flott ska det vara) flöt på i lugnt tempo (svårt att ha högre tempo när 600 gäster ska serveras samtidigt) Lill-Babs uppträdde, sa ett par väl valda om livet, Järvsö och hennes nyöppnade caffär. Annika Jankell var grym och höll ihop hela tillställningen. Maud Olofsson iförd rosa (sant, se bild) dräkt från 92 delade ut pris. Vasa museet, Ystad kommun (gött) och SkiStar vann i olika kategorier. STOR bekräftelse till branschen att Maud behagade ställa upp, inte lika imponerad av kommentaren hon tyvärr lägger: ”min sekreterare var sjuk så jag fick åka istället”. IG på den.

Dans till vinnarna av dansbandskampen: Larz-Kristerz (Kanonerz, ni kan slänga er i väggen och känna er besegrade och överlägset utkonkurrerade både gällande namn och scenkläder). Natt på Idolhotell (Wooww) möte med Idoldeltagare (WooWwooww) varav två av mina kollegor ber om autograf. Vaknar sent efter en god natts sömn, äter hotellfrukot i EN timme, läser DN och badar. Går en promenad på söder, tittar på originella människor på tunnelbanan. Inser att jag nog trots allt inte vill flytta till Stockholm, känner mig stressad av andra människors stressande.

Sedan två timmar är jag nu på väg till Norrland, eller rättare sagt mot Sophia och hennes Söderhamn. Det vankas lammkotletter och bh-utprovning på gamlingar boende på ålderdomshem, (jag berättar mer nästa gång, om ni har tur kanske jag kan ta ett par bilder).

Nu illamående på buss

 +
 +   +  = TOPPEN :-) hehe

      


Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh!! DET SER SÅ JÄVLA ROLIGT UT!!!!!!!! Jag vill OCKSÅ jobba!!! Starta eget?? Count me in och flytta hem till skåne, tösen - Nu har ju Ystad visat att de är väl värda lite uppmärksamhet, helt klart en het turiststad :-D

Saknar dig massor, vi måste höras snart, in fact - jag tror jag ska ringa dig nu.

Kyss

2009-10-24 @ 12:31:19
Postat av: Erika

Åhh!! DET SER SÅ JÄVLA ROLIGT UT!!!!!!!! Jag vill OCKSÅ jobba!!! Starta eget?? Count me in och flytta hem till skåne, tösen - Nu har ju Ystad visat att de är väl värda lite uppmärksamhet, helt klart en het turiststad :-D

Saknar dig massor, vi måste höras snart, in fact - jag tror jag ska ringa dig nu.

Kyss

2009-10-24 @ 12:31:47
Postat av: EG

WOHO när hon bloggar så gör hon det med besked!

2009-10-24 @ 18:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0