Det var en torsdag aften

Igår var det racletteafton tillsammans med ett par kollegor på jobbet. Männen i huset var inte ens bjudna, med motiveringen: ”Nä, det är bättre utan, de har ändå inte ro att vänta på maten”. Jag hade aldrig ätit raclette och visste knappt vad det var. Det visade sig vara mycket gott, om än något mastigt. Det skvallrades och klagades över både det ena och det andra. Anitas far, Bengt 81 hade gjort slut med Elsy 83 för att hon var för svartsjuk. Det pratades om hur eftertraktade alla män är på ålderdomshemmen ”ja, det finns ju inga”. Kärringarna springer bokstavligt talat efter de få karlar som lyckats överleva 80 strecket. Ilona jag vill ha en kommentar på detta! Husets receptionist, Lala 66 ska ikväll till Bomullsfabriken och slå runt med väninnorna. Jag och Laila var även de enda som drack snaps igår. Det blev en trevlig kväll. Cyklade sedan hem, bakade mitt bästa bröd.. alkoholpåverkad!!! städade lite i lägenheten och sedan kom min kille på besök. Jag gav honom bröd, kärlek och kalla fötter.

Nu - FREDAG! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0