PÅ ÄLGSAFARI

Idag har jag varit på banken och fått rådgivning, fonderna går bra nu och min bankman som för övrig nog tror att jag är världens mest oansvariga medborgare som varken har hemförsäkring, någon speciell buffert eller överhuvudtaget någon koll på mina pengar, tvingade mig att börja spara mer pengar varje månad (lagom lång mening). Antar att det är det enda rätta, borde verkligen börja lägga mina pengar på något vettigare än kläder, smink och sprit (och loppis prylar såklart).


Lunch med Soffan och lite shopping på stan, sedan bar det iväg ut i joggingspåret där jag stötte på TVÅ älgar på riktigt nära avstånd. Det var faktiskt riktigt coolt (jag är ju trots allt skånska) exotiska älgar är det inte varje dag man ser.  


Imorgon är det PERSONALFEST och alla vet vi ju hur det brukar sluta. Borde ta det lite lugnare än förra gången iaf, då jag typ raggade på gubbarna i 50-års åldern (ok, jag överdrev lite) och var sista man på stället trots att jag började jobba klockan åtta dagen efter.. hm  -vill verkligen inte uppleva ännu en bakisdag på jobbet. Funderar faktisk på att ta ledigt hela dagen eftersom jag ändå åker till Halmstad vid lunch, tror att det kan vara ett rätt så förnuftigt beslut.


- Dagen djupa fråga. Sophia: "Sara har det blivit en drog att du måste skriva på din blogg?"

- Dagens mest osmickrande kommentar. Sara: "Alltså det har hänt något med min mage, jag får inte in den".
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0